پیام اعتراضی در ارتباط با فرستادن دوشیزه 14 ساله افغان به افغانستان نا امن
 اتحادیهء انجمنهای افغانها در هالند اتحادیهء انجمنهای افغانها در هالند

در هفته جاری که در اکثریت کشور های جهان از دهم دسامبر سالروز اعلامیه جهانی حقوق بشر تجلیل به عمل  میاید ، حکومت هالند بحیث اولین اقدام عملی  وزیر جدید امور مهاجرین  میخواهد  "سحر" یک دختر 14 ساله افغان را با فامیل اش بعد از ده سال اقامت در هالند دو باره به افغانستان نا امن بفرستد.

اتحادیه انجمن های پناهنده گان افغان در هالند و 26 نهاد های کلتور ی، فرهنگی و مهاجرین در شهر های مختلف هالند این اقدام حکومت  و شخص وزیر امور مهاجرین هالند را شدیداٌ تقبیح مینماید و به این باور است که  فرستادن یک کودک  سلب واضح حقوق حمایت کودک بوده و آنهم یک دختر نو جوان 14  ساله که ده سال در شرایط جامعه هالندی بزرگ گردیده و جامعه افغانی با تمام خصوصیات آن برای سحر نو جوان نا اشنا است. حکومت هالند میخواهد با فرستادن جبری سحرو خانواده اش را به افغانستان طعمهء  اختناق قرون وسطائی و تخطی های روشن حقوق بشری توسط زور مندان مسلح و افراطيون مسلط در کشور نماید.

اتحادیهء انجمن های افغانها در هالند بحیث بزرگ ترین نهاد مدافع حقوق مشروع پناهجويان افغانستان  در هالند خواستار ختم شکنجه های روانی فامیل های افغان در اين کشور ميباشد، چنين افغانها که بیشتر از ده سال را در نا امنی و بی سرنوشتی و انواع تهدید واهانت های که در تضاد با حقوق ابتدائی بشری ايست  بسر میبرند.

  ما پشتیبانی خود را از تقاضای سه حزب اپوزسیون در پارلمان هالند اعلان مینمائیم تا  فرستادن دوباره  "سحر" دختر 14 ساله افغان و فامیل اش عملی نگردد، واز یک فاجعه آفرینی عمدی  جلوگيری بعمل آيد.

                                                 هيأت رهبری

                                     اتحاديهء انجمنهای افغانها درهالند


December 9th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها